April 30, 2011

Hari terakhir di wisma negeri



Ni la gambar terakhir di UPTM..
mean hari ni merupakan hari terakhir sya praktikal n hbs sem 4
agak sedh juga ble nk tinggalkn UPTM
tp ni la juga,detik yang sya nanti2kan untuk hbskan praktikl
seronok bersama staff disana,
dan terima kasih pada semua,kerana banyak membantu sya..
En Rizal juga byk membantu,mengajar sistem..
hope En Rizal dpt jd lec PBU ye.ahakzz..:)
masa hari2 terakhir tu,kami ada la wat makan2 sikit,
waahh agak seronok..
n tq pada ayh sya,cz belikan nasi lmk..
ramai tnya beli kt mana,cz sedap..huhu..
duit nsi lmk ni pun hasil dari perkongsian sya,miera,alip,esh n hairi..
sya plak sponser 2 kek..
jeng2..mocca n butter sya pilih.

seronok sangat cz semua makanan hbs dimakan..
n seronok sangat cz mcm2 bnda indah berlaku..
tq pada kak nor cz hadiahkan sya sapu tangan n buku..
sya akan ingt sampai bila2 kak nor..u r d best la..
syg kak nor,n sya akan ingt kata2 kak nor dlm buku tu..
tak lupa juga pesan timbalan pgrh kepada diriku
"jgn cari pasangan yang cantik,krna kte pun xcantik
jgn cari pasangan yg kaya,krna kite pun xkaya
carilah pasangan sederhana sahaja,
pasangan yg blh membawa kte kepda kebhgiaan selamanya..
♥ ♥ sya akn ingti kata2 ini"

mcm2 bnda terkhir sya blja,dan sangat seronok,
lagi sekali,ucapan terima kasih dari chot kepada semua staff UPTM.
harap jumpa lagi.
sya syyggg semua

April 28, 2011

Teringinnya..!!



Jeng2..
lama rasanya xupdate dlm blog sya ni..:)
sebabnya bz membilang hari nk tamat li..
yahuu..
n mcm2 perancangan ada lps hbs li..:)
duk n.9,g melaka,g jb,n xde aral p.p sya mari..
seronokkkknnyaaa...!!
tp seronok2 kena pk repot final plak..
huhh,alhamdulillah nsb ada cti selama 2 bulan,so sya akan manfaatkn sehabis baik la..
insya allah..
ok sebenarnya sya xnk stry pasal diri sya..
tapi nak cerita pasal MY PARENT
nak tahu kenapa,anak dye ni cemburu..cemburu sangat2..huhu
mereka berdua pakai baju yang sama,

hah ambik ko,kn dah kasi tgk sama ini gambar..:)
semangat 1 malaysia kut..
kadang2 nk gelak tgk baju ni,
tp sbb anak yg solehah,ditahannya juga gelak..
tp ank umi n ayah suka,cz SO SWEET..muah..hee
wahahaha..maaf ye..
ble sya tgk gmbr ni,
mula la gatal tu datang..
sya harap sangat ble sya kawen nanti,husband sya always bersama2 dgn sya..
jgn masa bercinta pkai baju kaler samapegang tangan bagai nak rak bersama,masa KHAWIN nanti x..
bukn setakat tak nk pkai baju kaler sama,KELUAR sama pun dah xnk nanti agaknya..
Ya Allah,takut ble fikirkan 1 hari nanti akan hdup bersama seorang lelaki bergelar suami..
kalau blh,sya xnk la lelaki sya tu seorang yg hpkrit..
mean,tunjukkan diri dye yg sbnr,xpyh nk pura2..
sya xske..
kalau blh biarlah husband sya kelak sanggup susah senang ngn sya
sekurang2nya,ble sya nangis ada bahu yg sanggup ditumpngkan,
ble sya terluka ada yng sanggup merawatnya..
sya akn ngs ble fikirkan benda ni..tacing?yup,kadang2..
cz takut,n jujur smpai skunk xcaya umur dah 20..
ya allah,cptnya masa berlalu..
sya harap liku2 perjalanan sya nanti dilimpahi berjuta2 kebahagiaan.
sya harap my future husband,blh bimbing sya untuk selama-lamanya..
insya allah..wasalam

April 23, 2011

Kapel,Khawin..huhh


alohaa,meh sini,meh..
tbe2 rasa nk stry mory pasal
tima kapel?time kawin?
woww..tbe2 dpt crte ni ble smlm hang out wht my lovely fmly,
tbe2 tgk la masa lintas jalan parent sya pegang tgn..huhu..
n masa tu,ank dye ni yg serba byk menyakt ni,memulakn topik..
masa tu mcm2 bnda di comprekn kawin,kpel..
so serba sedikit idea datang untuk sya meluahkan kt sini..:)

*masa kapel,pengang tgn bagai nk rak,mcm psgn korang tu nk lari jauh
#masa kawin,isitilah "gengamlah erat tanganku" tu dah xde

*masa kapel dulu,trn kereta dibukakn pintu,naik moto dipakaikan helmet
#masa kawin,buka pintu kereta,jgn haraplah,nk pakaikan helmet kt kepala?tah2 dihayungnya helmet tu atas kepala pasangan adalah

*masa kapel,makan cover gila r..yg pompuan konon2 xhbs mkn,yg laki konon2 la mkn dgn pnh sopan
#masa kawin,yg pompuan makan bertambh2,yg lelaki makan punyalah gila gelojoh.haha

*masa kapel,tiap2 buln diberikan hadiah,kalau yg xde duit tu snggp berlpr semta2 nk beli hdiah,kalau psgn mrjuk,lgi la sanggup mengemis semata2 nk pujuk pujaan hati..fuisshh
#masa kawen,jgn kn tiap bulan nk bg hdiah,silap2, buln klhrn psgn pun xingt lngsng..kalau mrjuk jgn hrpkn nk bg hdiah pujuk,jgn nk ckp kata pujuk,tah2 psgn siap ckp ko nk merjuk ke,ko nk aku kluar umh..hebtnya..!!

*masa kapel,dulu kentut berthn,sampai mengigil2..smta2 nk cvr punya psl
#masa kawin,istilah tahan kentut tu xwujud langsung..men lepas je..aiyyoo*copy ayt umi n ayh..:P

*masa kapel,alahaii slalu sangat jalan2 keluar,shopping sama2,makan sama2,BAJU pun kaler sama
#masa kawen,awatla malang sangat dpt psgn yg kaki duk rumah..ish,kesian aw psgn sorang2

ok kesimpulannya,byk gila kt dunia ni,manusia hipokrit..
*mean masa bercinta "ANDAI DIBERIKAN EMAS PERMATA,KU PILIH SENYUMANMU,ANDAIKU PUNYAI MAHLIGAI INDAH,KU HADIAHKN UNTUKMU,DALAM BERJUTA BINTANG BERKELIPAN KAU BAGAIKAN KEJORA" sendiri pk n smbung la erk..
#masa kawen "AKU B0SAN DENGAN CINTAMU,AKU RASA BUANG MASA" fuhh berasap juga kalau aku dengar

Ya Allah,aku hambamu yang lemah,aku memohon semoga perjalanan hidupku membawa sejuta erti kebahagiaan,aku juga memohon seandainya ditakdirkan seorang lelaki yg ENGKAU hadirkan untuk mengisi ruang dalam hidupku kelak,aku mohon agar cintanya kepadda ENGKAU Ya Allah bertambah dan tidak berkurang,sama seperti cinta pasangan ku kepada diriku kelak..Ya allah sesungguhnya kepada Engkau aku memohon.hargailah insan yang bersamamu didunia HINGGA diakhirat sana..

P/S:JANGAN MENGHARAMKAN BENDA YANG HALAL,DAN JANGAN MENGHALALKAN PERKARA YANG HARAM..muhasabah diri sya,muhasab diri anda semua..wasalam..

April 22, 2011

Mengumpat,Diumpat..Mana?


Korang tahu apa itu MENGUMPAT?
spe tahu angkat tgn mcm sy..yeahh soley..soley ~~
pang sekali untuk ko sya chot !!
hah,tbe2 smpai seru nk ckp pasal bnda ni..
sya ckp bnda ni bukn bermksd sya xpernh wat aw..
sya bukn manusia smpurna yg tak pernh lakukan keslpn,
tp tu juga tak membawa mksd sya xblh berubah n nsht menasihati orang juga..
kan3?:)so renung2kan pe yg sya nk katakan ni ye kekawan
ok,mengumpat..jujur sya xske orng mengumpat,n kalau blh nk ngelak sejauh2 dari diumpati.
korang phm kn?tp kte spe je..mulut tmpyn blh la kte tutup mulut manusia??sendiri pk la kan..susah2..
kadang2 tu,semua mnusia nk tunjuk bgs,mean dye je la yg xbersalah,
sbliknya,dye la lagi teruk dari mnusia yg diumptnya itu..
kslhn mnusia 1,tp ke nmpk 10..
kesalhan sendiri 10 kte buat,1 je kte nmpk salah..
ye x kekawan?realiti beb..realiti..
cz dah byk kali dah sya chot berdepan ngn mnusia mcm tu..
so pe sya blh wat,tutup tlnga,n konon2 dengar la kn..
sebliknya xambik port pun..
kalau korang pun,xkn ambik port gak kn,kalau kekawan korang dh mula mengumpt..
cz korang thu,orang yg nk mngumpt tu,lgi trk dri mnusia yg nk diumptnya tu kn..
korang phm x?
spe knl sya kn,msti dye thu,sya jns susah nk bercrte..
insan yg slalu dgn sya EN PAU Kadang2 pun grm ngn sya juga?cz sya suke sangat pendam2..hee..maafla erk..
sya xske nk brkkn orng,cz berdiam tu kn lbh baik..:)kan awak..
sya thu mati2 awk xstuju dgn ayt sya ni..tp pe sy kisah,sy xmaw awak susah..:)
ok smbg smula,mengumpat..
korang rasa puas ke mengumpat kawan2 korang tu..
sedangkn orang yg anda umpt tu K.A.W.AN. anda..K.A.W.A.N anda tu beb..
so ada baiknya kte berdiam,atau cube nasihati dye..
tu lbh baik..xchill la beb kata belakang.,.
ye dak?so bak kata radja:terus terang je la k..
sya doakan,kekawan semua dielakkan dari diumpati..
1 kali kte wat baik,10x kte akn dapt kamnisannya..
1x kte wat jahat,10x kte akn dpt kepahitannya..
so mana korang nk?
sya chot pilih untuk berdiam dan senyum selalu,
walau dalam hati disakiti..
always think positif,msti akan rasa manisnya..
muhasabah diri sendiri,muhasabah diri orang lain juga..
terima kasi

April 21, 2011

Insan Lelaki..


yeaahh follower sya dah 100+
walaupun bg korang,korang dan korang nombr ni terlalu kecil,
tp bg sya da ckp bersyukur cz ada gak yg sudi menjenguk blog sya yg x segah blog2 orang lain..terima kasih semua.
ok dah,ari ni tbe sya nk ckp pasal lelaki..
lelaki ye kekawan
knpe?
cz sya suka kaum lelaki la.hee
ok sya nk ckp kt sini,kdng2 lelaki ni ssh sangat nk phm ati wanita.
kalau wanita rasanya,lgi blh nk wat yg terbek untuk lelaki.
tak thu la kenpe,sekali wanita dah ungkpkan kata cinta,mengs sbb lelaki tersbt,
bermkna,ia btl2 lahr dri hati wanita tu..
lelaki?ssh kn nk liht mreka mngs sbb wanita?
ungkap kata cinta?lala~~ xtahu..kaum adam blh la menjwb ye.
tp ada gak bthu sya,
kalau lelaki tu mengs sbb wanita,tu membuktikan laki tu benar2 cinta wanita tersbt.
kalau lelaki tu berulang kali ungkpkan kata cinta,tu mmbuktikn lelaki tu benr2 cinta wanita tersebut,
kalau lelaki tu berkorban,mnghrgai,setia tu membuktikan lelaki tu benr2 cinta wanita tersebut..
agak2 wjd x lelaki yg btl2 knl erti cinta yg sebenr?baru2 ni sya ada dgr n terbaca,
lelaki dah kurang romantis dalm mendapingi wanita..
n tdk dinafikan mmg btl..cz laki ni hnya thu,tbur duit je kt wanita..
secara kasarnya,wanita xske lelaki lakukn bgtu..
sama mcm sya,kalau blh sya nk lelaki tu berikan sya perhatian,bukn wang bergunung ganang,,cz xbawa kemati pun..
lgi pun,hsl dri titik plh sya lbh berhrga dri mnghrp duit orng lain..bg sya la kn.
kalau blh sya nk kjyaan,kbhgiaan tu lhr dari diri sya sndri..
sya mencintai insan bernama lelaki juga,
sama seperti wanita normal diluar sana..
tetapi bukn bermksd sya beri hati sya untuk dimen2kan,di sakiti juga..:)
pape pun,life sya bhgia dgn kehdrn orng2 tersyg.
dah pnt melalut pnjg,sya akhri dgn wasalam..
semoga semua manusia dimuka bumi ini ceria2 dan bhgia selalu

April 20, 2011

wanita..anda semua indah.


lama rasanya tak meluahkn kata2 dlm bntuk tulisan.
ari ni tergrk hati nk menaip.
tbe2 sya rasa mcm nk ckp pasal
wanita cantik vs wanita biasa.
npe erk?cz sya rasa byk sangat wanita diluar sana bongkak,angkuh dgn apa yg ada pada diri mereka.
memandang rendah pada manusia yg lain.
bukn sya nk ckp sya ni bgs sgt,bek sangat,tp dlm pada masa yg sama sya menaip ni,
sya muhasabah diri sya juga.
nk tgk muka sya?ok..

sya dlm ketegori wanita biasa

erm,2 gmbr tu gmbr yg dh kemas2 cz nk kuar.
gmbr tgh tu mmg kuar,tp tnpa secalit make up,or what ever dimuka..
so anda sendri blh menilai..sya wnita biasa..
erm sya nk ckp kt sini,
kadang2 orng cntik ramai orng benci berbndng wnta biasa.
thu x sbb apa?kdang2 mnusia ni luar cantik,dalm buruk
ada gak yg biasa diluar,cantik didalam,
ada yg cantik diluar,cantik didalam
dan buruk diluar,buruk juga didalam.
so kte dlm ktegori mna?pk2 kn la.
erm sya cume nk luahkan disini,biarla kte ni dlm kategri wanita biasa,
xsecantik model2 diluar sna..tp pda pndgn orng lain kte wanita yg luar biasa.
thu npe sya ckp mcm ni?orang akn ingt jasa baik kte,dri ingt rupa paras cantik kte..
wanita mana xske cantik kn?semua suka xterkecuali diri sya..
TAPI sya beryukur dengan rupa paras sya,cz xde cacat celanya..
mean xde la buta ke,hidung xde ke,mulut bisu ke..
jerawat 2 kdng2 tmbul gak,sya xtpu,cz gtl..hee
sya bukn nk rendhkn sesiapa,tp cube kte pk.
kte sbg mnusia perlu beryukr dgn apa yg kte ada.tnm dlm diri kte juga hbt mcm orng luar sana..
bg sya,cntik ke,hodoh ke,biasa2 pada pndgn orng lain,
pada diri sya,sya tetap menilai kebaikkan orang tu shja..bg sya luaran orng semua cantik belaka.
cz tuhan dah sememangnya ciptakan manusia seindah rupa.
kte je yg xthu nk mnghrgainya bgaimana..
so pada sya,
"lbh baik kte melihat kebaikkan orang,
dari melihat keburukkan orang tersebut.."

jdi baik dalm berkwan,berpasangan,berkasih sayang or apa shaja la..
"lbh baik menilai dari segi dalaman,dripda segi luaran.."
kecantikkan luaran xkan kekal selama2nya,
tetapi kecantikkan dalaman dapat melahirkan kecantikkan diluar selma2nya..
waallahualam.
sya juga manusia lemah,sya juga xterlepas dari melakukan kesalahn.
jdi renung2kan..
wasalam

April 18, 2011

Hari2 ku yg membosankan


huhhh..
mengeluh xbek la sya..
erm,sebenarnya seriusly sya bosan dgn gaya hidup sya yg skunk..
mean xcm kt pulau pinang..
kt n.9,mean skunk ni sya tgh li..
amat memboasankan
rutin harian sya..

6.20 am: Bgn pagi,solat subuh,sarapan
7.20 am: Gerak g tmpt li wth my lovely father
8.00 am: Punch kad,tehn duk kt tmpt,buka lappy
10.00 am: Rehat pagi ngn bdk prktikal len
11.00 am: Msk ofis,on lappy
1.00 pm : Rehat tgh hari,mkn,solat zuhur
2.00 pm : Duk ofis,on lappy
5.00 pm :Punch out,nek kete ngn ayh n drve
5.30 pm : Mandi,solat asar,makan
7.00 pm : siap2 untuk solat maghrib
8.00 pm : Kalau rjn wat buku li,on9
9.00 pm : Solat isyak,tgk tv jab,on9
10.30-11.45 pm : Tido..

ni la rutin harian sya HARI2..sumpah amat bosan..sabtu ahad lagi la jgn ckp..
mmg terperap duk dalam bilik,kalau rjn blja masak,tlng ayh kt luar umh..
kt n.9 ni mmg xde mmbr r,cz mmg xcmpr..n mmbr2 skola sume dh blja jauh2..
sya plak mmg jns xkuar umh..huhu..
sunggu membosankan..now xsabar nk blik ke pulau pinang..
cz mcm2 bnda sya blh wat,n rutin pun xsama mcm hari2 di n.9..
btl la kata umi,blja lagi indah dri berkerja..
capat2 la masa berlalu kn..
nk hbs dip cpt,nk hbs degree cepat..
nk ada life sendiri..cewah..hee..
pape pun sya bngga dgn diri sya,cz blh bertahan selama ni..
haha..aiyoo...

April 16, 2011

Swim cap aku punya

yahuu..
lama tingglkn blog tnpa kunjungan,follower pun bertmbh sikit2..
n sory pada yg lmbt sya bls kunjungan anda tu..:)
nnti sya jd pengikut anda pulak ok..:)
trimas u all..
erm btw ari ni sya nk stry pasal,
hajat sya untuk memiliki swim cap tercapai..
yeahh..sape hadiah kn?
SENDIRI LA..xde spe pun nk hadiahkn..haha
jeng3..

akhirnya

so dengan hati yg gembira,bawak blik then
kecohkn 1 umh,terbaik la..
sume komplem inginkan..
kalau nak,blh je,bak r sini pengerasnya..
tp sya akn ambik 2x ganda la..hrga adik beradik.:p
thnk pada si penemannya,cz sanggup jongging mencari bnda idaman sya..
lps ni sya nk pe plak?
sya nk spek mata baru tanpa bingkai..
agak2 blh dapat x?
just wait n see..
PENGUMUMAN:sya pndai berenang,n ada kisah dulu2 yg korang xkn caya sya mmg reti berenang..xpyh nk cte der,sat g kecoh kate berlagak..kan3?
so pe lagi sya,bla r cept dri penulisan ko..

tatituteto..:)

April 12, 2011

Pada pndgn ayah saya....


rindu nk taip panjng2.
sya nk stry pnjg2 blh?
hee..tengok la dulu,kalau tgn ada power,
sya taip panjng2 ye..:)
ok,ari ni nk stry..pasal wisma?
opss tdk kut..mls3..skrng bilng hari nk hbs li je..
yuhuuu sumpah xsabr nk kuar dari wisma,
walaupun kadang2 kt wisma ni best,tp slalu ble nk indah2
ada je yg pht dtg,mna xnya duk pk sistem,sistem,sistem..
aiyyooo..
hah,ok ari ni sya nk stry,
pada pndgn mata ayh sya,n fmly sya
sya ni dah bsr..
ari ni ayh g khursus wali..
*kt sini je sya dh pk lain dlm kpla.:P
ok,sya pun xkisah la kn,kalau sya kawen nanti pun,
sya mmg nk ayh sya yg jdi wali untuk sya.
hee..jauh dah pk..
lps tu,pikiran sya lgi bertmbh2 melayang,
ble ptng td jmpt adq kt umh kwn.
nk dipendekkan cerita,masa nk blik td,
ada la umah ni untuk dijual
so berlaku perbualan anak n ayh bgini

ayah:long,blh la ayh beli umh tu,nanti senang along nk duk kt sini
along(sya):xnk la ayh,nanti along kawen along nk ikut laki along,
masa tu along dah jdi lec,laki along dah jd jurutera,engineer(demand beb)
nanti along nk beli umh 2 tingkt.
ayh:xpyh la beli umh 2 tingkt,1 tinggkt je senang.nanti dh tua,xkn nk bek tngga lagi
along:tergamam..!ok jgk tu,along beli umh besar2

wahahaha,dah mcm nk kawen sox,sox plak erk..
aiyoo..tbe2 sya rasa mcm dah matang.
ayh n umi pun cm dah thu,ank dye ni gtl dh datang..
wahahaha..xde la grw2 jerk.
sya rasa,smua orang ada naluri nk kawen.
lmbt cpt,tu urusan Allah..
lgi pun,slalu ayh yg mulakan dulu bab2 cm ni,
sya pulak ank yg solehah,so lyn je la..
*nk pancing ank dye la tu..
ops along lgi bjk menyusun strategi dan kata2..haha
kan3?pape pun,sya bahagia sangat..
mahupun dengan kelurga sendiri,atau pun bakal lelaki dan bkl mertua..
wahaha,ops terlbh sudah..
ok mls merepk lgi..
cau cin cau..

April 8, 2011

Mcm2 Hal la Kan?


wow,lama rasanya x update blog ni.
sungguh bz ngn praktikal..
sbnrnya xde la bz mana,tp penyakit M dah datang,
so phm2 la..
fb,twitter pun x layan skunk..
kemalasan nk on9..
mungkin tu menandakan,nk beli laptop baru..
tukar selera..wahh demand ko sya..
haha..
ok scara jujurnya,
sya chot tengah mmbilang hari nk hbs li..
tinggl g bpe ari..?lagi 15 hari..
hope lgi 15 ari tu dpt ditempuh dengan tenang..
sistem..sistem..haaiiii...
luv u so much2 la..huhh..
ari ni g kerja sepkat membawa berkat la..
cz xdiduga kaler baju ayhku sama..
nk bukti..?jeng3

muka anak dye yg mengada2 protes.:P

huhu..alangkah indahnya,
kalau sya kawen nanti pun,
ari2 husband hantar g tmpt kerja
balik sama2
pkai baju warna sama2..
always berkepit mcm belngkas pun xpe.
xslh pun cz dah sah..:)
so romantik maa..
En pau,kalu jdh kte pnjng,kte wat cm ni..haha..
opss terlbh sudah..
skunk ni pergi ayh hantar,balik sya plak yg drve.
so ble sya kawen nanti,sya nk husband sya,
hantr sya g kerja,blik sama,tme lunch pun sama2.:)
orng ckp,masa bercinta semua indah,
ble dah kawen,nk suap mkn pada istri kim salam r,
nk buka pintu kreta?xde mkna dah.
nk tnya khbr,nk manja2?rasanya dh xwujud.
dulu kentut pun wangi,
skunk jgn katakan kentut,
mkn semeja pun blm tntu bau wangi..
opss ter"emo" sudah..
tp sya bengang gak cz pagi2 td ada baca paper,pasal?
"gaduh,cerai,lenyek"
ishh,smpai ati suami dye buat mcm tu..
dah la ada anak 7 plak tu..
wat skandal ngn duda ank 2..aiyoo..
hati mnusia blh berubah kn?
ble pk2 blik,nk kawen pun rasa was2 je nanti,
kalau kes2 mcm ni byk..
agak2nya,rumah tangga sya mcm mana la nanti.
tp orng ckp,wanita baik untuk lelaki yg baik.
so sya percaya pada hukum Allah.
sya harap,walau apa pun yg bakal sya tempuh nanti,
sya dapat jalani dengan tabah dan cekal..
insya allah
sya juga berharap,semoga keluarga sya,diri sya,kawan2 sya mndpt kbhgiaan didunia
dan diakhirat kelak..amin..
dah la,mls nk stry byk2,yg len biar rahsia dlm hdp sya..
gd nyte smua..
As salam

April 5, 2011

Khas Buat Dirinya



Hari ni tidak thu kenapa,sya lbh banyak berdiam dari berkata2,muka nmpk xde mood,tp sebaliknya mood ok je..tiada spe pun cari mslh dgn sya.sya bukan permpuan yang ske meluahkan dengan tutur kata,sya lbh suka meluahkn melalui penulisan,dan insan yg sya miliki mengetahuinya..mungkin kerana sya ingt awk,sya wat entry ni kut.ketahuilah,sya selalu mendoakan awak sihat sepenuhnya.sya thu,derita mana diri awak,sya turut merasakan juga.sya xpernh minta lbh dri diri awak,cukuplah awak yg sekarang ini.sya cuma hrp kamu cpt smbuh,moga liku2 perjalanan hidupmu secerah mentari yang menyinar.Awak,sya tak pernh bermain dengan perasaan sya,walaupun sya jauh dari diri awak,tp itu bukn penghlng untuk sya terus setia, jujur dengan diri awak. Sya nk kamu tahu,pada sya,awak lngsng tiada cacat celanya..kamu terbaik !!

Saya bertuah punya kamu,kerana kamu seorang yang memahami,
(Bila sya skit,awak slalu suruh sya makan ubat,ble sya pnt n xde mood,awak slalu faham keadaan sya masa itu,dan kdng kala,pnt mata awk,cz kena baca mail yg pnjg lbr dri sya masa sya mluahkn perasaan)

Saya bertuah punya kamu cz kamu slalu meredakan pergaduhan kte
(Ingt lgi x,kte pernh gdh besr,frst tme kte gdh bsr kn?masa tu mulut,n kata2 awak xpernh lekang dari kata maaf,awak buat sya nk mngs aw..:))

Saya bertuah punya kamu,kerana kamu sabar dengan sikap saya
(Ble sya xde mod,n wat muka ngn awak,awak slalu sbr je ngn sya,xpernh pun dgr awak mara sya)

Saya bertuah punya kamu kerana kamu tak pernh mengongkong hidup saya
(Wlpn sya ramai kwn lelki,tp kmu xprnh pun nk konkong,mara2,or ungkd2 kte sya rmai kwn lelaki,cz rasanya kamu thu,hati sya xmudah rapuh)

Saya bertuah punya kamu kerana kamu bukan lelaki yang kuat cemburu
(Awak cmburu syg,awak xpernh pun kuat cmburu,buktinya ble sya kuar ngn boy len B’SAMA 2 kwn sya,awak ckp,kamu cmburu sya kuar ngn dye,cz kamu xbuat.ske sgt pengakuan tu dri awak aw)

Saya bertuah punya kamu kerana kamu HENSEM,MANIS.ckplah pada pndgn mata saya
(Awak ensem,awak mnis dimata Syaqira Liyana Binti Ahmad Ghazali,cz mole tepi bibir awak,lbh2 lagi ble awak snyum..perhh runtuh hati ni..tergoda)

Saya bertuah punya kamu kerna kamu tidak merokok
(Awak xmerokok,dan awak merupkn slh 1 ciri lelaki idmn parent sya,n idamn sya juga..)

Saya bertuah punya kamu kerana kamu pandai ambil hati saya
(Jujur,hati cair ble awak tnya,apa slh saya pda awak?..hee,pndai sungguh kamu pncing hati ni erk.ops kantoi)

Saya bertuah sebabnya kamu tak pakai rantai besi..saya xske,cm zmn laki skrng,ske sgt pakai rantai.
(Sya xberapa ske laki yg pakai rantai besi dileher,awak xpernh thu ni kn?so sya hrgai sikap awak yg xpkai bnda tu..euuww..)

Saya bertuah punya kamu kerana kenal orang berpelajaran mcm kamu
(Awak thu,awak ni pembakar smgt sya,untuk trus maju,dalam mencapai cita2 dan impian sya,cmburu ble awak ckp nk wat fast track..tp,sya always sokong awak)

Saya bertuah punya kamu kerana kenal awak orang yg tahu selok belok agama
(Byk bnda yg awak ajar sy pasal agama ini,awak je xperasan,tp dri kata2 awak,byk buat syA terfikir,kedilnya diri sya berbanding awak)

Saya bertuah punya kamu kerana anda boleh membimbing sya
(Awak slalu kata pada sya,slalu doakan hbgn kte ye syg.trme kash awak,dn awak pernh ckp pada sya “jom smbhyng sama2".ingt g x?Allahu Akbar :))

Saya bertuah punya kamu kerana anda selalu dendangkn tlnga sy dengan lagu2 (nasyid)
(Ni la lagu yg always akan ada dalam ingtn sya,dan msh terngiang2 lagi suara awak dendangkan lagu “Permata Yang Dicari)

Saya bertuah punya kamu kerana anda seorang yg bertanggungjawab
(Tahu kenpa?sbb pada 2.4,kmu g selayang kn,sbb ada hal,then blik sabk bernam jmpe parent,dah tu blik perak pada ahd pgi.awak,kalu sya ada sblh kmu,mhu shja sya katakn,sya hargai pngrbanan kmu pada kluarga)

Saya bertuah punya kamu kenal anda yang berpegang pada janji
(Sya percya pada kata2 awak,dan awak pernh kata,kalau awak dah lafazkn sesuatu tu,awak akan pegang kata2 awak,awak setia,sbb tu wlpn kte jauh,hbgn kte still berjln lancar)

Saya bertuah punya kamu kerana anda seorang yang kelakar kadang kala romantik
(Sya suka bila gatal kamu mula,hee,kadng2 msj anda,berulang2 kali sya baca n hayati.)

Saya bertuah awak,bertuah kerana memiliki diri awak,dan awak ketahui,Tiada dua hati saya,hnya satu,dan awaklah salah 1 dari hati saya itu..:).kalau blh byk lagi yg sya nk luahkan.,kamu thu?sya berjiwa penyayng & kala2 romantik..mungkin kamu yg xsdr kut.msk ni,dah brpe kali sya ulang ayt ni “kurang lebih,buruk baik,kamu tetap kamu,sya terima seadanya”

Sekian tulus dari sy Syaqira Liyana Binti Ahmad Ghazali

April 3, 2011

Saya suka,saya bahagia..:)


Jujur malas gle nk update blog,
tp disbbkan dah tergendala slama bbrapa hari ni,
sya ambik kptsn update gak.
sya xupdate pun cz sya blik kg 2 hari ni.
broadbnd bawa,tp line terlbh laju cm siput sedut..
so mls la nk on9 kn.
ok,sblm sya blik kg,pg tu sya smpt bljar memasak.
secara jujurnya,sya bukn jns yg ske masak aw,
cz sya ni jns kasar,n xsuka nk wat bnda2 yg pmpuan buat,
tp semnjk kena sound ngn ayh pasal bab2 kewanitaan ni,
tah mcm mna,smpai seru nk blja smua ni.haha..
so ari ni sya blja masak gulai udang dengn kacang buncis & daging msk merah.
wooww,wth my mom ngn father..
ngn umi blja wat glai udang,ngn ayh plak blja daging msk merah..
agak respect,cz sedap gila..
smpai my mum update status fb cm ni aw..haha..

ops,ingtkn nk hntr kt my mak su,
tp terlbh sdp,so hbs..
xde rezeki la mak su nk rasa mskn "yana" *nma pgln mkck2 ku,n spupu2 blh umiku pnggl
ok,wlpn sya msk pgi tu,pada waktu mlm perut ni digemokkan lagi dengn makanan..
perhh gila r..
dapat pelawan makan dekat ALLSON KLANA SEREMBAN wth my fmly..

sya kuat mkn,n sya xske gne chop2 stick tu..:)

sumpah kenyang gle mkn kt sini.
n sory pada someone tht i tettt cz sya mkn ais krim..hee
sya xblh thn la awak,grm..
dah la sya ni hantu ais krim,nanti sya mkn la ubt..
hee..*kalau mcm ni la ko sya,mcm mna nk smbh btk n slesema ko.:)
n seronok sngt dpt mkn ngn fmly kt allson klana seremban tu..
ari2 bhgia mcm ni kn bst..hee:)

April 1, 2011

Gembiranya !!



kegembiraan jelas terpancar dimata dan bibirku

hye..
ari ni,sya happy sangat,dan kalau blh sya nak khbrkan,
pada trikh 1/4 yg korang agung2kn sngt April fool,merupakan hari yg membawa,
1001 sejuta kegembiraan dlm hdp sya,walaupun ada juga tercalit sedikit kesedihan.
knpe?cz ari ni seorang kawan dan student praktikal ILP PEDAS,tmat LI.
dyla,hope dyla still ingt kt kami semua.
sya always doakn kjyaan dyla.insya allah.
ok,memandangkn kawan dah nk pergi n tmt LI,
xkn la sya nk Diam2 je kn,so sya buatla kek batik.
still ingt lagi kek batik yg sya buat pada 29/9/2011?

kek batik yg telah siap dipotong.hee

msti ramai tertnya2,npe xbagi kekasih hati mkn?thu sbb apa?
sbbnya kami jauh,dan 2 2 bz dengan urusan pembelajaran msng2,
dye bz ngn final,sya bz ngn LI.
so kek btik tu sya bg pada staff UPTM tmpt LI sya mkn dan pljar praktikal,
Ya Allah sya gembira sangat tgk orang mkn,seyes rasa terharu.
lgi 1,kek batik ni merupakn makanan kegemaran insan yg hdr dlm hdp sya..:)
jd dlm dalam hati sya niatkan,Moga setiap kek batik yg sya buat ni n mreka mkn ini,
akan medpt 1 doa dari insan2 tersebut terhdp hbgn sya ngn insan tersyg,sya hrp hbgn
sya bersama dirinya akan terus kekal hingga kesyurga insya allah..:)amin.
kalau blh,tiap2 thun sya nk buat mcm ni,bg orang mkn,wlpn tak byk,sekurng2nya merupakn tanda syukur sya kepda Allah,kerana hubungan sya dgn insan yg hadir msh kekal hingga ke tahap itu.
mungkin tu merupakan salh stu pengrban yg sya buat ikhlas mengucap tnda syukur kepda Allah,dan insan yg Allah hadirkan dlm hdp sya.:)
lagi 1,sya nk gak tunjuk,adq2 sya mkn n ske dgn kek batik yg sya buat tu.
nk tgk?mereka comel sangat.haha..

mereka comel sekali.haha

ok hbs cerita kegembiraan sya,so sya nk share.
pasal pe?pasal khawin.
pgi2 td ayh dah ckp pasal menantu yg mcm mna ayh hrpkn,
xthu la knpe,tbe2 je topik tu blh kuar.
ayh ckp kalau blh biarlah menantu ayh blh mengaji,thu selok belok islam,blh jadi imam,jd pemimpin kpda along,blh pelihara dan jaga along.
Ayah,along mmg hrpkn dpt lelaki yg seperti itu,dn kemungkinan sekrang along tlh temuinya.
tp jodoh pertemuan semua dtgn Allah.bak kata ayh pg td,ayh slalu mendoakan menantu2 ayh dri kalangan yg baik.along thu,wanita yg baik,untuk lelaki yang baik.
terima kasih ayah.along hargai sangat.dan along akn ingt kata2 ayah,wlpn along msh muda lagi,n msh terlalu jauh nk pk kan soal ini.:)
ok,kt sini gak sya nk sya n berterima kasih pada WAN HAZEL,Thu sbb pe,ramai ckp blog sya comel.hasil krja wan mmg menepati ctarasa sya.tq.n salah seorang yg memuji blog sya adalah CIK SILENT Nk tgk komn dye sbg bukti..jeng3.

Tq

maaf dear,sya xsebijak mcm wan hazel,sya pun blja dri blog dye.seyes like gle blog dye n info2 dye.seyes dye xkedekut ilmu..
WAN HAZEL,tq erk,n sya hrp anda dpt berkongsi ilmu dgn ramai orang lagi.n sya promote blog anda juga aw pada CIK SILENT.jgn mara,niat sya baik,xhrp pape pun..anda slh seorang blog yg sya minati,n blog contoh pada sya.

chat box ni pada CIK SILENT.tq dear

ok rasanya dah pnjg lebar sya bebelkan,serius sya happy sangat pada hari ini.
terima kasih Ya allah..



 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome