April 1, 2012

Ikhals dari Fikri buat Cinta hatinya Syaqira.walla :)



Dari : Cinta Hati Syaqira Liyana Binti Ahmah Ghazali Iaitu (Muhammad Fikri Bin Jamari)
Kepada : Cinta Hati Muhammad Fikri Bin Jamari (Syaqira Liyana Binti Ahmah Ghazali )

Firstly,sya terharu sangat bila dia create ayat ni khas untuk sya.sanggup dia taip msj panjang-panjang semata-mata nak beritahu coretan yang dia lakukan hari ini untuk diri sya.seriusly sape tak suka,bila ayt indah,puisi indah khas ditujukan kepada kita..bila sya baca dan hayati,menitik juga air mata..terharu sehh..jom layan ayat indah dari cinta hati sya,buat diri sya :

"Saya gembira dapat denganr suara awak usai saya berdoa.bangun diawal pagi,angin berbisik bertanya khabar kekasih hati,walau jauh dipisahkan hati,tetapi ku panjatkan doa mengharap diri kan setia menanti.

Andai kiranya segenap pengharapan ini telah terjawab,lantas kan aku segera tersenyum bersyukur,bukan kerna terpana dengan lafaz cinta,tapi dek kerna terasa bhgia meniti hari denganmu yang seakan sempurna,lantas diri ini terasa amat kerdil,masakan tidak mengimpikan gunung nan paling tinggi,adakah diri kan sedar dari mimpi atau cinta yang dikurnia tuhan ini cinta yang pasti?.seraya aku bersujud dan terus kekal menadah segenap pengharapan andai dialah yang menjadi ketetapan Rabbul Izzaati maka kau yakinlah diri ini dan kurniakan aku kekuatan menyintainya sepenuh hati berlandaskan prasyarat Ilahi nan pasti.

Duhai warkah,dunai pena,mampukah diriku tuk coretkan rasa cinta,mampukah tuk diriku gambarkan rasa rindu dan mampukah aku bina taj kasih buat dirimu,duhai warkah duhai pena,cukupkah dakwatmu tuk sirnakan rasa dukanya,cukupkah dakwatmu tuk lestari  madah cinta kami bersama dan cukupkah dakwatmu tuk membiarkan dia tuk terus tersenyum gembira.duhai warkah duhai pena,diruangan ini ku lontarkan segala rasa,usai derita pasti terselit bahagia,dan aku yakin aku kan tetap setia.

Duhai bayu nan bertiup sayu,sampaikan salam pada si pemilik hati,bicaralah denganya agar dia mengerti,sampaikan padanya akan luahan nan terbuku ini,khabarkan pada rusuk kiri ku ini yang aku kan sentiasa menanti pasti ,dan jika seandainya dia ketemu dengan insan nan lebih sempurna suatu hari nanti,melihat yang terbaik buatnya redha itu datang dari lubuk hati nan kerdil ini,dan dengan lafaz bismillah aku sirnakan rasa derita sejak aku kenali dirimu kan kekal bermain di bibir ini,hatta aku berdoa dan bersujud berserah pada ilahi kerna sesungguhnya dia lebih mengetahui.lantas aku bermonolog sendiri,”selamat malam rindu”.semoga Allah senantiasa merahmati kamu.. "

-moga ikatan ini akan temui titik noktahnya,iaitu sebuah ikatan yang halal buat diriku dan dirinya,seperti yang diharapkan oleh dirinya..syaqira liyana binti ahmad ghazali dan muhammad fikri bin jamari,semoga kekal hingga ke syurga kelak-

4 comments:

mencari.kebenaran.islam said...

jiwang juga pak fikri kita nie...hehe so sweet..semoga berbahagia ya sya..:)

chot ok..! said...

hee..thnk kak wawa

Eyka Atma said...

perh perhh .. jelesnya aku .. hehe
Untungla ang syaqira.. jga si die baik2 .. Aku doakan ampa kekal selamanya .. amin3 :)

chot ok..! said...

ieka,relex ieka..relex..hang tak lama lg tu..msti la aku jaga dia sbtl2nya..xkn nk hmpakan perasaan org plak..hee.thnk..jdh kuat selamanya hingga syurga kelak..amin..syg hang ieka:)




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome